Digitaliseringen fortsätter i Destination Åsnen
Digitaliseringsprojektet lider mot sitt slut för min del. Projektet har innefattat 3 workshops med fokus på digitalisering, digital storytelling och digital marknadsföring och individuell coachning tillsammans med 14 företag runt Åsnen. Några av deltagarna har dessutom vågat sig ut här på bloggen för att dela med sig av sina erfarenheter och sitt digitaliseringarbete.
Det har varit kul att träffa alla medverkande och jobba tillsammans, alla har rört framåt i sitt digitala arbete och gjort en förflyttning – för att bli mer synliga på nätet och enklare att hitta för gäster och kunder, tydligare i målgruppstänk och budskap, mer tillgängliga och enklare att boka och skapa trogna, återkommande ambassadörer som berättar vidare.
Det har också varit intressant att uppäcka området runt Åsnen – och hur det förändras med årstiderna, från ett vinterkallt mars, en grön vår och varm försommar, till äppelblom och de första gula löven på höstkanten.
Det är nu när digitaliseringsprojektet avslutas som det verkliga arbetet börjar – det långsiktiga jobbet med den egna digitala närvaron, att skapa innehåll som engagera, att hitta nya plattformar där gäster och kunder finns, hitta nya smarta marknadsföringskanaler, skicka nyhetsbrev, hålla Instagramflödet levande, se över onlinebokningskanaler, jobba vidare med storytelling, testa Googleannonsering, få koll på statistik och mycket, mycket mer.